تهران ، خ ولیعصر، روبروی پارک ملت، پلاک ۲۶۱۷، ساختمان داستو، ط ۵، و ۲۲

اکسیژن درمانی با فشار مثبت هنگام ورزش

اکسیژن درمانی با فشار مثبت هنگام ورزش

آنچه می خوانید...

در این روش بیمار در حالی که روی دوچرخه ورزشی در حال ورزش است به وسیله دستگاه Bi pap و ماسک دو طرفه Dual Mask در دم بازدم با فشار مثبت اکسیژن نزدیک به ۱۰۰% را تنفس میکند. این روش درمانی ضمن افزایش حجم های ریوی باعث افزایش Pao2 اکسیژن محلول در تمام مایعات بدن اعم از درون سلولی و برون سلولی و میان بافتی و افزایش اتصال اکسیژن O2 به هموگلوبین Hb خون و میوگلوبین Mb ماهیچه ها میگردد که منبع اصلی ذخیره اکسیژن در بدن است.الی که روی دوچرخه ورزشی در حال ورزش است به وسیله دستگاه Bi pap و

در این روش که بنام اکسیژن درمانی چند مرحله ایی Multi Step Oxygen Therapy نیز نامیده میشود. در چهار مرحله T1-T4 بر اساس تمام علایم حیاتی و ضربان و ریتم قلب که درحال مونیتور کردن شدن است سطح اکسیژن ذخیره و محلول خون را به ۱.۴_۱.۶ برابر طبیعی می رسانیم این موضوع باعث تغییر سوخت و ساز سلولی به سمت گرفتن انرژی از طریق سوخت و ساز چربیها می شود.

    اگرچه Ewot بهترین روش تناسب اندام Body Fitline در سال ۲۰۱۷ شناخته شده است که به دلیل سوزاندن چربیهای ویسرال (احشایی) و زیرپوستی SubCuteneous می گردد. در عین حال با افزایش حجم های ریوی و افزایش حجم های ریوی VC و FEV1 می تواند در عملکرد ریه های ورزشکاران حرفه ایی تاثیر زیادی داشته باشد و به دلیل افزایش ذخیره اکسیژنی تمام بدن عملکرد ورزشی را بخصوص در ورزشکاران با تحرکات انفجاری و سریع مثل دوندگان ، بکسرها ، دوچرخه سواران ، شناگران ، رزمی کاران و … بسیار در عملکردشان مؤثر است.

دکتر علی تارات

اکسیژن و اوزون درمانگر (متخصص طب هایپرباریک)
- دانش آموخته دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
- دانش آموخته طب هایپر باریک تحت نظر دانشگاه اکسفورد در دانشگاه عالی پزشکی سنگاپور SGH 
- نویسنده ی دو کتاب با عناوین" اصول طب غواصی" و" مبانی طب هایپرباریک " 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *