تهران ، خ ولیعصر، روبروی پارک ملت، پلاک ۲۶۱۷، ساختمان داستو، ط ۵، و ۲۲

دوش پلاسمای سرد چیست؟

آنچه می خوانید...

پلاسما اشعه لیزر، امواج با فرکانس رادیویی، امواج فراصوت یا فوتون نیست . پلاسما حالت چهارمی از ماده است که با جامدات، مایعات و گازها تفاوت دارد. در واقع پلاسما گازی  به شدت تفکیک  شده است . ازن بر روی غشاء سلول  باکتری ها تاثیر گذاشته، و موجب آسیب به اجزاء تشکیل دهنده غشاء،  تخریب لیپوپروتین ها و لیپوپلی ساکاریدهای موجود در غشاء می شود، در اثربروز این تغییرات سلول لیز شده و مرگ سلولی رخ می دهد، بنابراین موجب کشته شدن باکتری ها، قارچ ها و شپش ها در بازه زمانی بسیار کوتاه می گردد و با ممانعت از بروز التهاب، تاثیر آشکاری بر آکنه دارد ، پس از استریلیزاسیون  ازن به اکسیژن احیاء می شود. هیچ باقیمانده یا آلودگی ثانویه ای بر جا نمی گذارد، ویژگی که هیچ یک از سیستم های شیمیایی از آن برخوردار نیستند.

ویژگی ها:

پلاسما ازن-نفوذ اثربخش

پلاسما  الترافاین  به  سرعت  سلول های  اپیدرمی   پوست را فعال نموده، و خاصیت آبدوستی پوست را افزایش می دهد ، و بدین  ترتیب به سایر مولکول ها کمک می کند تا به سایر ترکیبات  فعال  موجود  در محلول مغذی متصل شده و به طور کامل جذب شوند، بنابراین وضعیت پوست را بهبود بخشیده و موجب درخشندگی بیشتر پوست می شوند.

بهبود انعطاف پذیری و ضدپیری

سلول ها دارای پتانسیل غشایی هستند، غشاء داخلی سلول بار منفی، و غشاء خارجی بار مثبت دارد. با پیر شدن پوست، توزیع بار در راستای فیلم یکسان نبوده و بنابراین موجب تغییر ولتاژ در فیلم می شود. که با روغن های ازونداروژل های کاملا گیاهی ازونه شده در سطح پوست کار شده و تاثیرات خود را بصورت کامل میگذارد

پتانسیل غشایی تحت تاثیر یون های پتاسیم و سدیم قرار می گیرد. ازن یون های  پتاسیم به آسانی از غشاء عبور می کنند و می توانند پتانسیل غشاء را تغییر دهند، اما یون های پتاسیم به سختی عبور نموده و برای تغییر پتانسیل غشاء مشکل دارند، اما  در طول فرایند  پلاسما ازن  تمامی انواع یون ها به آسانی از غشاء عبور نموده و موجب تعادل پتانسیل غشایی و استحکام غشاء می شوند.

با استفاده از محصولات کاملا ازونه شده (روغن های ازوندار و ژل های ازوندار) تمامی مشکلات پوستی رفع شده و باعث شادابی و Anti-aging بسیار قوی به پوست می بخشد وپوستی کاملا سالم خواهید داشت

آکنه، هموروئید

تاثیر لایه برداری پوست به واسطه پلاسما ازن و محصولات ازوندار تاثیر چشمگیری بر سلول های گلیال مرده  دارد ،  به  طوری  که  پلاسما  ۷۵ درصد  باکتری های  مسبب آکنه  و آکنه ولگاریس  ، خصوصا  آکنه التهابی را از بین می برد. همچنین مانع از ترشح چربی در پوست شده و مانع از عود آکنه می گردد.

ضد باکتری-ضد التهاب

اتم های اکسیژن فعال ، مولکول های اکسیژن  و اشعه تولید شده توسط پلاسمای موجود در پلاسمای ازن و روغن ازونه و ژل های ازوندار غشاء باکتری سلول ها را تخریب می کند.

عملکردها

۱)  بهبود نرخ  جذب  مواد  موثره محصولات مراقبت از پوست  و  بهبود تاثیر عملکرد  مواد  آرایشی

۲)  تاثیر ضد باکتریایی و ضد التهابی ، حذف موثر باکتری های مولد آکنه در نواحی عمیق پوست، آثار آکنه، هموروئید، آکنه و سایر تاثیرات آن، پیشگیری از عود آکنه

۳) تسریع متابولیسم پوست، پیشبرد بازسازی کلاژن، و بهبود پیری پوست

۴) تسکین خارش ناشی از آلرژی ها و خشکی پوست

۵) ممانعت از تولید ملانین، روشنی پوست، بافت لطیف پوست و بستن منافذ

مزایا:

  1. تکنولوژی انتقال  پلاسما TDDS ، باز شدن سریع مولکول های چسبنده سلول (CAM)، تولید شوک ۶۰ تا ۲۰۰ برابری ، جذب توسط انسان ، باعث شده تا محلول  تنها در عرض ۳۰  ثانیه جذب پوست شود.
  2. انرژی پلاسما توانایی زیادی  در ضدعفونی  داشته ، و از طریق  ممانعت  از  تخریب  ساختار مولکولی باکتری ها مانع از بروز مشکلات پوستی می گردد.
  3. انرژی  پلاسما  باعث  تحلیل  و از بین رفتن سلول های  پیر و ترکیب  آن ها  از طریق  پدیده اسپاترینگ  موجب نو ترکیبی می شود، همچنین به طور همزمان مانع از رسوب ملانین شده  و پوستی روشن و بی نقص را به وجود می آورد.
  4. انرژی پلاسما در حین فرایند انتقال گرما و فشار زیادی ایجاد می کند، این رخداد موجب تشکیل گاز هیدروژن در سطح پوست و تاثیرگذاری بر آن می شود . در این شرایط  رادیکال هایی  در ابعاد کوچکتر از میکرون به نام F-DBD بین سلول ها تولید شده و ولتاژ نرمال درغشاء سلول و تعادل  در ساختار  پوست به وجود می آید . تمامی یون ها در بدن  موجب  بازسازی  کلاژن

می شود، و از این طریق باعث ساختار آسیب دیده و بیمار پوست می شوند که تحت تاثیرکنترل تولید پیگمان و تاثیر نیمه ترمیمی آن است، تولید پیگمان موجب تحریک تولید کلاژن و فیبروبلاست  ها شده و مانع از پیری پوست می گردد.

 ابررساناهای غیر تهاجمی  موجب  افزایش جریان  مواد  مغذی بین سلول ها   شده  و با  تثبیت  فرایند  کویتیشن موجب تحریک سلول برای جذب مواد مغذی می گردد.  همچنین با باز نمودن کانال  در غشاء سلولی موجب تسریع فرایند جذب محصول می گردد.

موارد استفاده پلاسمای سرد

علم پزشکی نشان داده که: پلاسما  تاثیر  چشمگیری بر انعقاد خون داردو این محصولات  ازوندر (روغن ازون و ژل ازون) می تواند برای از بین بردن  پیگمان ونوس ،  زگیل مسطح ، میخچه ها  ،  و مشکلات پوستی مانند نئوپلاسم ها مورد استفاده قرار گیرد، و تاثیرات درمانی بهتری نسبت به لیزر، خوردگی یونی الکتریکی، فریز و درمان دارویی و … دارد.

درمان مشکلات پوست و صورت

پلاسما  روش  درمانی  شگفت  انگیزی  برای  جوان سازی  مجدد  پوست است  که نیازی به  جراحی و استراحت پس از درمان ندارد. ما از ارائه تکنولوژی دوش پلاسما و به موازات آن راه  حل های درمانی پلاسما لیفت خرسند هستیم. دوش پلاسما یک روش درمانی کاملا اثربخش برای رفع آکنه  و جوان سازی مجدد پوست است. روش های درمان قدیمی آکنه اغلب کاملا تهاجمی  و دردناک  هستند ، و پوست  را در برابر اشعه آفتاب نازک تر و حساس تر می کنند، دوش پلاسما به روش کاملا متفاوتی عمل می کند، دوش پلاسما:

باکتری ها را از بین می برد

پلاسما  پروپیونی  باکتریوم های  موجود در سطح  و منافذ  عمیق  پوست  را از بین می برد ، این رخداد بلافاصله  آکنه باکتریایی را کاهش می دهد، و پس از درمان آکنه فعال و موجود در بیمار، موجب تسکین و تحریک روند ترمیم پوست می گردد.

کمک به جذب مواد بدون نیاز به نیدل ها

این محصول با شکستن مولکول های چسبنده سلولی (CAMs)، که سلول های پوست را به هم متصل می کنند، به جذب مواد کمک می کند، ما می توانیم به شکل سفارشی  و دلخواه  محصولات  مزوتراپی  را  از طریق پوست (به لایه های عمیق تر پوست) انتقال دهیم، این عمل در گذشته از طریق تزریق یا ایمپلنت به کمک میکرونیدلینگ انجام شده است. مطالعات نشان داده که با این روش میزان جذب تا ۱۲ برابر افزایش می یابد.

تسریع روند درمان

پس از درمان، پروسه بازسازی پوست اجرایی شده و پوست شفاف تر، درخشان تر، سفت تر و شاداب تر به نظر خواهد رسید.

نحوه کار با پلاسمای سرد و محصولات ازوندار

برای به حداکثر رساندن نتایج در انتهای درمان از ابزار فراصوت دستی استفاده می کنیم تا جذب سلولی و انتقال دارو  به واسطه کویتیشن ، تحریک گردش خون، و سیستم لنفاوی به حداکثر میزان ممکن برسد، در این شرایط استحکام، انعطاف پذیری افزایش یافته و سنتز کلاژن تحریک می شود.

  • TDDS (سیستم انتقال از طریق پوست ) از طریق  تاثیر کویتیشن موجب افزایش انتقال دارو به سلول ها می شود.
  • چین و چروک های پوست، افزایش انعطاف پذیری پوست از طریق تحریک گردش خون،سیستم لنفاوی و تولید فیبروبلاست ها
  • پاکسازی، تسهیل جداسازی ملانین در لایه درم و اپیدرم پوست
  • بازسازی پوست، پیشگیری از پیری پوست از طریق تحریک  تولید  کلاژن  و  فیبروبلاست ها 

ضد پیگمنت روشن کننده

دوش پلاسما از طریق مهار تولید ملانین، تاثیر ضدپیگمانی دارد. ملانین پیگمان موجود در پوست است که می تواند لکه ها یا نشانه های تیره ای روی پوست ایجاد  کند . پلاسما علاو بر مهار ملانین ، موجب افزایش جذب پوستی شده و بنابراین تاثیر کلی محصولات روشن  کننده  مورد استفاده  برای  مهار تولید ملانین را تشدید می کند.

استریلیزاسیون

دوش پلاسما روشی فوق العاده برای درمان آکنه محسوب می شود. تکنولوژی پلاسما پروپیونی باکترهای مولد آکنه (عوامل بروز مشکل در پوست) را از بین برده، و بدین  ترتیب پوست را استریل  می کند ، این محصول دارای تاثیر ضدالتهابی بوده و تولید چربی (سبوم ) در پوست را تا ۲۵% کاهش می دهد!

بازسازی و استحکام پوست

تکنولوژی پلاسما تولید کلاژن و بازسازی سلول را افزایش داده و موجب می شود که درمان سفتی پوست روند فوق العاده ای داشته باشد مطالعات  نشان  داده که پس از یک بار درمان افزایش ۱۴.۸ درصدی (!) در تراکم پوستی ایجاد می شود.

این در حقیقت یک درمان بسیار منحصربفرد است که روشی بسیار سریع بوده و بازیابی آن به زمان نیاز ندارد! این روش درمانی می تواند به تنهایی یا همراه  با محصولا  گرید  دارویی  یا  روش های  بیحسی پیشرفته انجام شود.

کارآزمایی های بالینی* نشان دهنده افزایش ۶۰درصدی حفظ رطوبت پس از گذشت دو هفته و بهبود بافت پوست تا ۱۱% پس از ۴ هفته بوده است.

پس از ۴ هفته تاثیرات پیری خطوط ریز و چین و چروک ها تا ۲۶% برطرف می شود.

پس ازهفته بهبود تراکم بافت پوست تا ۱۴% وانعطاف پذیری لایه داخلی پوست تا ۱۱% افزایش می یابد.

پلاسما چگونه آکنه را درمان می کند؟

پلاسما پروپیونی باکتریوم های موجود  در سطح  پوست را استریل  می کند ،  این روش بلافاصله  آکنه باکتریایی را کاهش داده، و پس از درمان آکنه فعال و موجود در بیمار، موجب  تسکین و تحریک  روند ترمیم پوست می گردد. زمانی که این روش با مزوتراپی درون پوستی همراه می شود می توانیم به نتایج زیر دست یابیم:

  • کاهش قرمزی پوست؛
  • تحریک پروتئین های ECM و بهبود بازسازی بافت جهت دستیابی به حداکثر ترمیم؛
  • کاهش پوست چرب؛
  • کاهش منافذ باز

چه فردی برای درمان مناسب است؟

دوش پلاسما درمانی بی خطر برای تمامی سنین و انواع پوست ها است، این روش بدون درد بوده و نیازی به استراحت پس از درمان ندارد. این درمان می تواند در دستیابی به نتایج زیر کمک کند:

  • درمان آکنه
  • سفتی پوست
  • درمان پیگمنتاسیون
  • بهبود رنگ/تن پوست
  • درمان خطوط و چین و چروک ها
  • لیفت و بازسازی بدون تخریب پوست
  • آبرسانی شدید
  • از بین برنده اسکار و ترک های پوستی

پس از درمان چگونه به نظر خواهم رسید؟

پس از درمان شما کاملا نرمال به  نظر می رسید ، چهره  شما  صاف تر  و  آرام تر  بوده  و پوست شما درخشان تر خواهد بود. 

پس از درمان چه باید کرد؟

پس از درمان به مدت ۱۲ ساعت از مواد آرایشی استفاده نکنید، پس از درمان پوست شما به فرایند جذب مواد ادامه خواهد داد بنابراین در این بازه زمانی از شما می خواهیم که  از مواد  آرایشی  استفاده  نکنید.

اگر برای انجام درمان عصبی باشم چه باید بکنم؟

قبل از درمان کمی عصبی بودن کاملا نرمال است ، دوش پلاسما بدون درد بوده و بسیار آرامش  بخش است، اما در صورت وجود هر گونه نگرانی موارد را با پزشک خود حین مشاوره مطرح کنید.

دکتر علی تارات

اکسیژن و اوزون درمانگر (متخصص طب هایپرباریک)
- دانش آموخته دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
- دانش آموخته طب هایپر باریک تحت نظر دانشگاه اکسفورد در دانشگاه عالی پزشکی سنگاپور SGH 
- نویسنده ی دو کتاب با عناوین" اصول طب غواصی" و" مبانی طب هایپرباریک " 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *